Waarom geen Subaru Impreza Touring Wagon?

In 1992 introduceerde Subaru de Impreza als sedan en als plus (een combinatie van een station wagon en een hatchback). Afgezien van de turbo versies werd de Plus versie beter verkocht dan de sedan. Dit blijkt alleen al uit het aanbod van tweedehands Impreza’s, het meerendeel is een Plus.

Ook de Subaru Legacy is altijd leverbaar geweest als sedan en als wagon. Afgezien van het eerste model Legacy, is de Wagon altijd de meest verkochte versie geweest.

In 2008 maakte Subaru de keuze om de Impreza voortaan als hatchback te verkopen. Op zich een goede keuze, want in het C-segment is de hatchback nog altijd populair.

De concurrentie bewandelt echter een andere weg. Afgezien van de hatchback, zijn er in de meeste gevallen ook Wagon versies in het programma. Kijk alleen al eens naar de hoeveelheden Golf Variant, Astra Tourer, Megane Break etc die men op de snelweg tegenkomt.

Waarom laat Subaru dit segment links liggen. Van de aankomende Impreza zou een schitterende Impreza Wagon ontworpen kunnen worden. In combinatie met de boxerdiesel motor zou deze auto ook voor de zakelijke markt aantrekkelijk kunnen zijn!

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s