Wat brengt 2012 voor Subaru?

Zoals eerder aangegeven zou 2012 wel eens een goed jaar kunnen worden voor Subaru in Nederland.

De nieuwe XV staat inmiddels in de showroom, de BRZ volgt ergens in het tweede kwartaal en in het derde kwartaal volgt de nieuwe Impreza.

De Trezia is inmiddels een jaar op de markt en heeft nog niet de resultaten behaald die Subaru had verwacht, maar de komst van de nieuwe modellen brengt wat extra showroom traffic, waarvan ook de Trezia zou kunnen profiteren.

De XV zal hoogstwaarschijnlijk wel de verkoopcijfers van de Forester naar beneden halen, maar de opvolger van de Forester staat voor begin 2013 gepland.

Naast de genoemde modellen staat er nog een hybride model klaar, maar de definitieve introduktie datum is nog niet bekend. Ook een station wagon in het C-segment staat op stapel, maar dat zal waarschjnlijk niet voor het einde van 2013 zijn.

Tijd voor een voorspelling van de verkoopcijfers voor 2012 door Subarublog:

XV:                      400 stuks

Forester:             350 stuks

Trezia:                 300 stuks

BRZ:                    200 stuks

Impreza:             150 stuks

Outback:               75 stuks

Legacy:                  50 stuks

Justy:                     25 stuks

Dit zou een verkooptotaal betekenen van 1.550 stuks. Een flinke stijging, maar zeker niet onmogelijk. We zullen het weten over ongeveer een jaar!

Subarublog is ook benieuwd naar uw verwachtingen, dus laat gerust een reactie achter!

 

Advertenties

4 gedachten over “Wat brengt 2012 voor Subaru?

  1. “De Trezia is inmiddels een jaar op de markt en heeft nog niet de resultaten behaald die Subaru had verwacht”

    IEDEREEN wist dat ook de Trezia geen succes zou worden in Nederland. Behalve Subaru Nederland natuurlijk……….

    “Dit zou een verkooptotaal betekenen van 1.550 stuks.”

    Let wel, dit is (wederom…) een (optimistische) prognose……….

  2. “Dit zou een verkooptotaal betekenen van 1.550 stuks. Een flinke stijging, maar zeker niet onmogelijk. We zullen het weten over ongeveer een jaar!”

    Dat mag toch geen verrassing zijn, als je die al jaren absurd lage verkoopcijfers ziet. Enkel en alleen door een slecht importeursbeleid. Véél te dure auto’s, die er óók nog eens niet uitzien……
    Kijk voor de lol eens wat deze auto’s in andere Eur. landen en op andere continenten kosten. Véél goedkoper, soms zelfs de hélft !!!

  3. “Ook een station wagon in het C-segment staat op stapel, maar dat zal waarschjnlijk niet voor het einde van 2013 zijn.”

    Echt waar? Dat zie ik wel zitten. Zou best aardige verkoopcijfers neer kunnen zetten als enige Japanse stationcar in het C-segment.

    Ik vind die 200 stuks voor de BRZ wel erg optimistisch, aangezien de BRZ natuurlijk de Toyota GT 86 nog naast zich krijgt. De huidige Mazda MX-5 is zelfs nooit verder gekomen dan 181 stuks. Ik vrees dat de 550 stuks van de Impreza + XV ook te optimistisch zullen zijn, maar hopelijk krijg ik ongelijk.

  4. @ Joop: ik denk dat Subaru Nederland wel degelijk meer had verwacht van de Trezia. Helaas snappen ze bij Subaru Nederland niet dat de Nederlander dan wel bekend moet zijn met de auto. Subaru Nederland heeft in de media weinig tot geen aandacht aan deze auto gegegeven, wat terug te zien is in de verkoopcijfers. Helaas zijn er ook een aantal dealers die liever lui achterover zitten dan dat ze actief bezig zijn.

    Wat betreft de verkoopprognose ben ik het met u eens dat deze optimistich is. Subaru Nederland zelf heeft een doel van 1400 stuks.
    Aan de andere kant, met een kleine veertig dealers en 52 weken per jaar, is dit nog geen auto per week, per dealer!!!

    @ Theo: wat betreft het importeursbeleid ben ik het volledig met u eens, dat is echt een drama.
    Wat betreft de prijzen van de auto’s heeft u grotendeels ook gelijk, maar laten we de fantastische belastingen van ons land niet vergeten, die drijven de prijzen natuurlijk gigantisch op.

    @ Rutger: De prognose van 200 stuks voor de BRZ is inderdaad aan de hoge kant. Maar voor een eerste verkoopjaar en een auto waar toch wel naar uitgekeken word moet het haalbaar zijn. Zeker als de auto interessant geprijst wordt en de GTT/WRX rijders er ook enthousiast over worden.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s