Verkoopcijfers 2012: de 5 belangrijkste markten voor Subaru

In 2012 heeft Subaru wereldwijd 706.612 auto’s verkocht. In 2011 waren dat er nog 617.074. In 2012 waren de 5 belangrijkste markten voor Subaru al goed voor meer verkopen dan het totaal van 2011. Hieronder een overzicht:

1. Verenigde Staten

Subaru scoort de afgelopen jaren erg goed in de USA. Het is het enige merk dat de afgelopen vier jaar een verkoopstijging heeft laten zien.

In 2012 wist Subaru in de USA 336.441 nieuwe auto’s te verkopen tegenover 266.989 in 2011. Een stijging van ruim 26% dus!

verkoopcijfers usa 2012

2. Japan

Ook op de thuismarkt wist Subaru goed te scoren. Met name de nieuwe Impreza kende een grote groei ten opzichte van zijn voorganger. Met een totaal aantal van 177.715 verkochte auto’s werden ongeveer 19.000 auto’s meer verkocht dan in 2011.

3. China

De Chinese markt is de enige grote markt waar Subaru een verkoopdaling kende. Een probleem wat meer Japanse merken ondervonden in 2012.

In 2011 werden nog 57.198 auto’s verkocht, in 2012 bleef de teller steken op 43.459 stuks.

4. Australië

Ook “down-under” is Subaru populair. In Australië stegen de verkopen van 34.011 in 2011 naar 40.189 stuks in 2012. Best verkochte model was de nieuwe Subaru XV!

5. Canada

Subaru Canada wist voor het eerst in haar 37 jarige bestaan het aantal van 30.000 verkochte auto’s te passeren. De teller bleef in 2012 steken op 31.003 stuks, terwijl in 2011 26.984 stuks verkocht werden

Deze vijf markten verkochten in 2012 gezamenlijk 628.807 nieuwe Subaru’s. Het totaal voor 2012 lag zoals gezegd op 706.612. Dit geeft maar weer eens aan dat bijvoorbeeld Europa voor Subaru veel minder belangrijk is.

Voor 2013 heeft Subaru inmiddels ook de doelstellingen bekend gemaakt. Op de thuismarkt houdt men rekening met een lichte daling van de verkopen naar 162.000 stuks. Voor China verwacht men terug te komen op het niveau van 2011, zo’n 57.500 stuks.

Ook voor de USA verwacht men dat de stijgende lijn zich voortzet. Voor 2013 hoopt men uit te komen op 365.000 verkochte exemplaren.

Voor 2013 heeft Subaru zich ten doel gesteld wereldwijd 750.000 nieuwe auto’s te verkopen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s